Zo laat jij jouw fysiek winkelpunt opvallen door offline marketing

“Hoe trek ik klanten naar mijn winkel toe?” de vraag dat ieder gezond bedrijf zich stelt. Online marketing (zoals social media) kan je enorm goed ondersteunen. Maar ook offline marketing is nog steeds van enorm belang. In deze blog geven we je enkele tips en tricks die je offline kan inzetten om meer klanten aan te trekken voor jouw fysieke winkel.

Etalage

Een opvallende en aantrekkelijke etalage trekt aan. Let hierbij op de kleur, het thema en de opbouw. Wissel ook voldoende af. Een etalage dat al drie maanden hetzelfde is, trekt niet aan.

Promotie rondom de winkel

Plaats enkele medewerkers buiten in de plaats van binnen. Laat ze samples of kortingscodes uitdelen aan de mensen die voorbij wandelen. Mensen vinden het altijd leuk om iets te krijgen. Op die manier hebben ze ook telkens de neiging om iets terug te doen.

Evenementen

Zorg ervoor dat mensen die je winkel bezoeken een leuke tijd beleven. Doe dit aan de hand van bijvoorbeeld een evenement of activiteit. Het creëert aandacht, het geeft een boost aan je omzet en klanten leren iets bij, beleving is key!

Voertuigbelettering

Opvallend onderweg. Je bedrijfswagens zijn je rijdende reclame, laat weten wat je doet, en zorg aan de hand van een sterke branding voor de juiste aandacht!

De pers

Schenk je een bedrag aan het goede doel? Heeft jouw winkel een nieuwe look? Organiseer je een evenement of activiteit? Heeft jouw bedrijf iets gewonnen? Dit zijn allemaal redenen om de pers te benaderen. Het is wel aan jou om dit te doen. De journalisten/pers komen meestal niet zomaar vanzelf.

Zoals je kan zien zijn er heel wat zaken die jouw bedrijf op een offline manier kunnen helpen. Uiteraard zijn er nog heel wat meer. Maak hier dus zeker gebruik van. Een balans tussen on- en offline marketing is gezond. Graag meer info? Contacteer ons en wij helpen jou met plezier verder!

Scroll naar top