indruk maken
Posted on /by Bright Square/in copywriting, drukwerk, logo & huisstijl, online marketing, webdesign

Hoe maak je een goede eerste indruk bij je prospect?

HOE MAAK JE EEN GOEDE EERSTE INDRUK BIJ JE PROSPECT?

Je hebt het ongetwijfeld al zelf ervaren: je hebt maar één kans om een eerste goede indruk te maken en dat bepaalt of je een commerciële relatie zal hebben of niet. Iedereen weet dat het zo is, maar hoe  doe je dat dan? Wij gaan er in dit artikel even dieper op in.

Read more

marketing en branding
Posted on /by Bright Square/in copywriting, drukwerk, logo & huisstijl, online marketing, webdesign

Waarom een reclamebureau aannemen voor je marketing & branding

WAAROM EEN RECLAMEBUREAU AANNEMEN VOOR JE MARKETING & BRANDING?

Het klinkt wellicht vertrouwd als je dit leest: ‘s nachts nog snel een aantal zelfgemaakte brochures of flyers printen voor een beurs of zelf een e-mail in mekaar boksen voor jouw klanten en prospecten. Of zelf een ‘homemade’ website online plaatsen  met een boodschap die verloren gaat en  die door jouw doelgroep niet gevonden wordt.  Jammer toch. U verliest veel tijd en de kosten lopen hoog op: het duurt te lang en uiteindelijk krijgt u geen of nauwelijks nieuwe klanten. Uw reclame en marketing verdienen beter! In dit artikel geven we je inzicht in wat een reclamebureau doet en wat je kan verwachten.

Read more

AdwordsVSFacebook
Posted on /by Bright Square/in online marketing

Google Adwords VS Facebook Ads

GOOGLE ADWORDS OF FACEBOOK ADS?

Wat werkt het best voor uw website of webshop? Google Adwords of Facebook advertenties? Een goede vraag! Google Adwords kan snel je business boosten, ook Facebook geeft goede resultaten, alles hangt echter af van je product of dienst en de doelgroep die je wil bereiken. In dit artikel geven we je inzicht in de beide platformen en hoe ze tewerk gaan bij zoekmachine-adverteren. We staan ook even stil bij de voorwaarden voor succes.

Read more

facebookpagina
Posted on /by Bright Square/in online marketing

Hoe maak je een professionele facebookpagina?

HOE MAAK JE EEN PROFESSIONELE FACEBOOKPAGINA?

Zoals we reeds eerder vertelden, een Facebook bedrijfspagina is een ideaal hulpmiddel om nieuwe klanten te vinden en je bedrijf en je merk sterker in de markt te zetten. Facebook is de ‘place to be’ voor ondernemers en bedrijven. Dat is duidelijk, maar hoe maak je een professionele bedrijfspagina? Wat zijn de volgende stappen eenmaal je klaar bent om de pagina op te starten? Hoe je een bedrijfspagina opstart op Facebook hebben we vroeger besproken, hier leggen we je graag uit hoe je een professionele bedrijfspagina maakt. Lees hier onze tips en tricks.

Read more

rebranding
Posted on /by Bright Square/in logo & huisstijl, online marketing

Waarom rebranding soms nodig is

WAAROM REBRANDING SOMS NODIG IS

Een sterk merk is een belangrijke factor tot succes. En soms is het ook nodig om een sterk merk een update te geven of te moderniseren. We spreken dan van rebranding, als een doorslaggevend element van het merk een wijziging ondergaat door een nieuwe merknaam, een wijziging in het logo of het kan ook gaan om een nieuwe boodschap die beter past in een aangepaste merkbelofte. De bedoeling is natuurlijk om de kernboodschap van het merk opnieuw sterker in de verf te zetten en de klanten of prospecten beter te bereiken. Hier geven we jou het waarom van een rebranding.

Read more

emailmarketing
Posted on /by Bright Square/in online marketing

Emailmarketing tips en tricks voor kleine bedrijven

E-MAILMARKETING TIPS EN TRICKS VOOR KLEINE BEDRIJVEN

E-mailmarketing en het versturen van gerichte e-mails naar prospecten en klanten zijn een geweldige manier om jouw bedrijf in de markt te zetten of jouw merk te versterken. Het spreekt voor zich dat het ook een belangrijke verantwoordelijkheid is, niet iedereen geeft zomaar zijn e-mailadres. Hier geven we jou tips en tricks om de beste resultaten te halen met e-mailmarketing.

Read more

website
Posted on /by Bright Square/in online marketing, webdesign

Het belang van een goede website

HET BELANG VAN EEN GOEDE WEBSITE

Elk bedrijf heeft vandaag een presentatie online, een website. Het is een niet te onderschatten tool en een vereiste voor succes op korte en lange termijn. Laat daar geen twijfel over bestaan. Met een website haalt je bedrijf ongetwijfeld betere resultaten. Dit heeft zijn redenen, wij gaan er graag even dieper op in.

Read more

Adwords
Posted on /by Bright Square/in online marketing

Google Adwords, doe het niet zelf!

GOOGLE ADWORDS, DOE HET NIET ZELF!

Betalen voor zoekresultaten? Zoekmachine-adverteren? Jawel, vele ondernemers starten met zoekmachine adverteren als ze de advertenties van hun concullega’s online zien verschijnen. Dat is natuurlijk begrijpelijk, maar zoekmachine-adverteren is niet zo eenvoudig en het is niet aan te raden voor beginners om dit op eigen kracht te doen. Een gewaarschuwd ondernemer is er twee waard?

Read more

facebook
Posted on /by Bright Square/in online marketing

Hoe krijg je meer reacties op jouw facebook bedrijfspagina?

KRIJG MEER REACTIES OP JOUW FACEBOOK BEDRIJFSPAGINA

Een Facebook bedrijfspagina? Is dat een goed idee? Zeker! In België alleen al zijn er -volgens de meest courante bronnen- 6,6 miljoen gebruikers en 80% van deze gebruikers loggen dagelijks in. Een Facebook bedrijfspagina is dan ook een ideaal hulpmiddel om nieuwe klanten te vinden en je bedrijf en je merk sterker in de markt te zetten. Facebook is de ‘place to be’ voor ondernemers en bedrijven. Dat is duidelijk, maar hoe krijgen we reactie? Het is noodzakelijk om actie te ondernemen om reacties te krijgen: je moet gemakkelijk te vinden zijn, goede content aanbieden en vooral moet jouw pagina ook mooi ogen. Dit artikel helpt je hiermee verder.

Read more

Posted on /by Bright Square/in online marketing, webdesign

Waarom SEO copywriting ontzettend belangrijk is

WAAROM SEO COPYWRITING ONTZETTEND BELANGRIJK IS

Zoekmachine-optimalisatie of ‘Search Engine Optimization’, of kortweg SEO, is een geheel van technieken om bovenaan de resultatenlijst van zoeksites zoals Google, Yahoo of Bing te eindigen. Het gaat om een gratis vermelding in de resultatenlijst omdat deze relevant is voor de zoektermen (key words) die iemand gebruikt in de content (key phrases). Dit is wat we gemeenzaam het organisch zoekresultaat noemen. Niet te verwarren met het betaalde zoekresultaat of zoekmachine-adverteren (SEA). Dankzij de SEO-technieken verhoogt de ranking van webpagina’s in zoekmachines. Zo worden ze zichtbaarder voor mogelijke prospecten en is de kans dat ze worden bezocht groter. Het uiteindelijke doel van SEO is om een hogere trafiek naar de website te genereren met, als het even kan, online verkoop tot gevolg.

Read more