Posted on /by Bright Square/in online marketing

Google Adwords, doe het niet zelf!

GOOGLE ADWORDS, DOE HET NIET ZELF!

Betalen voor zoekresultaten? Zoekmachine-adverteren? Jawel, vele ondernemers starten met zoekmachine adverteren als ze de advertenties van hun concullega’s online zien verschijnen. Dat is natuurlijk begrijpelijk, maar zoekmachine-adverteren is niet zo eenvoudig en het is niet aan te raden voor beginners om dit op eigen kracht te doen. Een gewaarschuwd ondernemer is er twee waard?

Read more

Posted on /by Bright Square/in online marketing

Hoe krijg je meer reacties op jouw facebook bedrijfspagina?

KRIJG MEER REACTIES OP JOUW FACEBOOK BEDRIJFSPAGINA

Een Facebook bedrijfspagina? Is dat een goed idee? Zeker! In België alleen al zijn er -volgens de meest courante bronnen- 6,6 miljoen gebruikers en 80% van deze gebruikers loggen dagelijks in. Een Facebook bedrijfspagina is dan ook een ideaal hulpmiddel om nieuwe klanten te vinden en je bedrijf en je merk sterker in de markt te zetten. Facebook is de ‘place to be’ voor ondernemers en bedrijven. Dat is duidelijk, maar hoe krijgen we reactie? Het is noodzakelijk om actie te ondernemen om reacties te krijgen: je moet gemakkelijk te vinden zijn, goede content aanbieden en vooral moet jouw pagina ook mooi ogen. Dit artikel helpt je hiermee verder.

Read more

Posted on /by Bright Square/in online marketing, webdesign

Waarom SEO copywriting ontzettend belangrijk is

WAAROM SEO COPYWRITING ONTZETTEND BELANGRIJK IS

Zoekmachine-optimalisatie of ‘Search Engine Optimization’, of kortweg SEO, is een geheel van technieken om bovenaan de resultatenlijst van zoeksites zoals Google, Yahoo of Bing te eindigen. Het gaat om een gratis vermelding in de resultatenlijst omdat deze relevant is voor de zoektermen (key words) die iemand gebruikt in de content (key phrases). Dit is wat we gemeenzaam het organisch zoekresultaat noemen. Niet te verwarren met het betaalde zoekresultaat of zoekmachine-adverteren (SEA). Dankzij de SEO-technieken verhoogt de ranking van webpagina’s in zoekmachines. Zo worden ze zichtbaarder voor mogelijke prospecten en is de kans dat ze worden bezocht groter. Het uiteindelijke doel van SEO is om een hogere trafiek naar de website te genereren met, als het even kan, online verkoop tot gevolg.

Read more

Posted on /by Bright Square/in fotografie & video, webdesign

Het belang van professionele fotografie voor uw website?

PROFESSIONELE FOTOGRAFIE SPREEKT TOT DE VERBEELDING

Beelden spreken voor zich. Natuurlijk, een beeld toont wat het toont. Wilt u echter beelden die tot de verbeelding spreken, representatief voor uw bedrijf en uw merk, dan kiest u voor een professionele fotograaf. Hij vertaalt uw merk in beelden die bijblijven, emoties oproepen, een merkbelofte voorstellen, de sfeer en de kernidee van uw product of dienst weergeven. En dan ook nog prospecten en klanten triggeren: de beelden tonen prospecten en klanten wat ze kunnen verwachten van uw merk en uw bedrijf. Een onmisbare troef in het spel voor de aandacht van prospecten of klanten.

Read more

logo
Posted on /by Bright Square/in logo & huisstijl, online marketing

Wat uw logo zegt over u

WAT UW LOGO ZEGT OVER U

Zowat alles eigenlijk. Alle gekheid op een stokje, maar het is wel zo. Uw logo, een beeldmerk of een woordmerk of soms een combinatie van deze twee, is belangrijk bij de opbouw van uw merkidentiteit. Het representeert uw bedrijf en het zegt over u en uw bedrijf wat u doet. Als u het ziet, dan moet uw product of dienst, kortom, uw activiteit, onmiddellijk ‘top of mind’ zijn. Dat is de kunst van een goed logo. Het maakt een merk tot een sterk merk: dat wilt u toch ook?

Read more

Posted on /by Bright Square/in logo & huisstijl

Wat vinden wij van de design trends van 2016?

Less is more. Een trend die niet meer weg te denken is en al helemaal niet in 2016. Eenvoudig, trendy en elegant.

Verschillende logo’s worden door de jaren steeds meer gestileerd.
Minimalisme, flat design, witruimtes, subtiele kleurovergangen, kleine bewegingen en lichte lijnen zijn de nieuwe richtlijnen voor een logo.

Read more

Posted on /by Bright Square/in logo & huisstijl

Is Lobster de nieuwe Comic sans?

Lobster is een prachtig lettertype met mooie details en een sterke persoonlijkheid. Maar het is ook vooral een gratis lettertype. Het lettertype is ontworpen door Pablo Impallari in 2010 en werd geïntruceerd in de Google Font Bibliotheek. Sinds dan werd het lettertype al meer dan 15 miljoen keer gedownload! Met als gevolg dat het lettertype op TE veel websites, verpakkingen, logo’s etc. wordt gebruikt.

Read more

Posted on /by Bright Square/in online marketing, webdesign

Online nieuwe klanten bereiken = makelijker, beter en goedkoper!

Vele bedrijven adverteren in magazines, kranten of andere offline media. Nochtans is dit soort van marketing meestal extreem duur en het ergste van al, soms bereikt het gewoon uw doelpubliek niet.

Echter wanneer uw website goed gevonden kan worden hoeft u niet voor dit soort van marketing te betalen. Iedereen die zoekt naar uw aangeboden service zal u op de eerste pagina van Google zien verschijnen.

Helaas heeft elke persoon een eigen manier om een service op te zoeken. Zo zoekt de ene persoon naar een “netwerk specialist”, de andere naar een “IT specialist” maar zijn er ook die meer specifieker gaan zoeken en bijvoorbeeld “Sysco integratie” in typen. Je kan dus maar voor een beperkt gedeelte je website op een natuurlijke manier goed laten scoren. Daarom bestaat er ook SEA (search engine advertisement)

Read more

Posted on /by Bright Square/in online marketing, webdesign

Google gaat onbeveiligde websites straffen

Google wil dat alles online veilig verloopt. Echter door de vervuiling van het internet is dat laatste tijd helemaal niet meer het geval. Daarom wil Google websites dan ook belonen die gebruik maken van het HTTPS protocol. Momenteel kregen zij dan ook al 1% invloed op de ranking in Google maar nu gaat deze invloed nog groter worden. Ook zullen alle websites die het HTTPS protocol niet gebruiken in de zoekresultaten worden gemarkeerd als “ONVEILIG”.

Read more