Bright Square evolueert van de keukentafel naar de top van Digimedia (GVA)
Jonathan Tolleneer en Kevin Gevers van marketing- en brandingbedrijf Bright Square kregen van Digimedia te horen dat ze vanuit het niets in de top 100 doken. Het duo begon negen jaar geleden met z’n tweetjes aan de keukentafel van Jonathan.
“We zijn toch wel verrast met die onderscheiding omdat de meeste bedrijven die bovenaan staan soms honderden medewerkers tellen. Wij doen het met negen”, zo opent Jonathan het verhaal van Bright Square.
Jonathan en Kevin bundelden negen jaar geleden hun krachten. “Kevin sterk in webdesign en programmeren. Het grafische en fotografie is meer mijn ding. We begonnen bij mij thuis en groeiden al snel. Mijn keukentafel werd te klein en we gingen op zoek naar een geschikte locatie. Die vonden we hier bij aan het begin van de Bredabaan, een ruim pand waarin we nog kunnen uitbreiden.”
Social media
Bright Square wil bedrijven volledig ontzorgen, gaande van de keuze van de bedrijfsnaam tot het aantrekken van klanten. “We merken dat veel bedrijven niet goed weten hoe ze met de social media moeten omgaan. Daarom bieden we workshops aan waarin we aan groepjes van vijf tot acht mensen opleidingen geven. Dat is alvast een groot succes. Maar wie denkt dat vandaag alles online verloopt, is toch mis. De kracht van de print is groter dan gedacht. Brochures, flyers en zo meer blijven het goed doen. Daarvoor hebben we de beschikking over enkele teamleden die illustratief zeer sterk zijn. We hechten er ook veel belang aan alleen met eigen beeldmateriaal te werken. Ook sterke logo’s en een originele huisstijl kunnen een verschil maken, vandaar het belang van sterk beeldmateriaal.”
“We zijn nu met z’n negen, maar dat aantal zal wellicht nog groeien. We beschikken hier over de nodige ruimte om tot 16 personeelsleden plaats te kunnen bieden”, voegt Jonathan er nog aan toe.
Bron: © Jan Brys (Gazet Van Antwerpen)