Wat een aantrekkelijke verpakking met je product kan doen

Een aantrekkelijke verpakking brengt heel wat voordelen met zich mee. Het beïnvloedt de consument en zet de consument mogelijks aan tot een impulsaankoop. Verder zorgt een aantrekkelijke verpakking voor positieve emoties. Het veroorzaakt een gevoel van beloning in de hersenen bij de consument.

In deze blog geven we je enkele tips en tricks die jou kunnen helpen bij het ontwerpen van een aantrekkelijke verpakking. Verder heeft Bright Square ook grafisch ontwerpers die voor jouw product een unieke verpakking kunnen ontwerpen. Zo kan je via onze realisaties kijken wat Bright Square allemaal al in kaart heeft gebracht.

 

De impact van kleuren

Het kleurgebruik heeft een primaire functie voor je verpakking en trekt de aandacht van de consument. Rood, geel, groen en roze zijn de vier meest in het oog springende kleuren. Dit wil uiteraard niet zeggen dat alle verpakkingen één van deze kleuren moet bevatten.

 

De structuur en vorm van je verpakking

De meest doorslaggevende factor voor een geslaagde verpakking is de vorm. De vorm heeft impact bij het oproepen van emotionele reacties. Bijvoorbeeld: stel je voor dat je in de supermarkt voor een schap staat vol producten. Op de middelste plank staat één product die een andere vorm heeft tegenover alle andere producten in het schap. Dat maakt dat dat ene product onderscheidend, uniek en herkenbaar is. Het product zal je meteen opvallen tegenover de andere producten.

 

De touch and feel

Vooraleer een consument een product koopt, wil men dit vaak eerst aanraken. Producten die fijn aanvoelen, creëren een positieve reactie bij de consument. Voornamelijk producten die glad, mat, zijdeachtig, zacht of pluizig aanvoelen wil de consument (vaak) graag voelen.

Ontwerp een verpakking die weergeeft wat de consument in de verpakking kan verwachten. Bijvoorbeeld: Is je materiaal luxueus? Kies dan voor een verpakking dat luxueus aanvoelt.

 

Lettertypes

Ook het lettertypekeuze op je verpakking is belangrijk. Dit bepaalt hoe de boodschap bij de consument overkomt. Je probeert een bericht over te brengen bij je consument, zorg dat je lettertype dit bericht versterkt.

Verder straalt je lettertype ook een bepaalde sfeer uit. Zorg dat deze sfeer past bij je bedrijf en de boodschap die je wil overbrengen. Sierlijke letters zijn bijvoorbeeld moeilijker leesbaar dan eenvoudige letters. Zorg er dus voor dat je lettertype helder en eenvoudig leesbaar is op je verpakking.

Tijd voor actie!

Scroll naar top