Storytelling voor jouw bedrijf

Wat is storytelling?

Storytelling is een marketinginstrument waarbij een persoon of bedrijf een verhaal vertelt aan zijn publiek. Dit verhaal kan gaan over je merk, product of dienst. Belangrijk hierin is het gevoel dat je meegeeft met je verhaal aan de lezer.

Storytelling zorgt ervoor dat je duidelijk kan uitleggen wie je bedrijf is. Je legt hierbij de nadruk op de meerwaarde dat jouw bedrijf biedt. Door een unieke storytelling krijgen potentiële klanten een rechtstreeks antwoord op de vraag ‘What’s in it for me?’ en heb je meteen de volle aandacht.

 

Voordelen storytelling

  • Storytelling wekt mond-tot-mond reclame op. Je klanten weten duidelijk wie je bent en wat je doet. Ze vertellen daarom gemakkelijk door waarom ze fan zijn van jouw bedrijf.
  • Storytelling creëert een diepgaande en ook duurzame connectie met je doelgroep.
  • Storytelling laat het vertrouwen in je producten en/of diensten stijgen.

 

Tips & tricks voor een geslaagde storytelling

  • Kies verhalen die aansluiten bij de kernwaarden van je bedrijf. Kernwaarden liggen aan de basis van je bedrijf. Storytelling is daarom de perfecte manier om deze kernwaarden in de kijker te plaatsen.
  • Analyseer je publiek. Het is belangrijk om te weten wie je lezers zijn om je vervolgens op af te stemmen. Je maakt het de lezers gemakkelijker om zich met jouw bedrijf te verbinden.
  • Laat je personeel of klanten zelf eens aan het woord. Wat voor jou niet bijzonder is, is misschien voor een ander wel bijzonder. Zij hebben een andere manier van vertellen, wat een verrassende invalshoek kan zijn voor jouw storytelling.

Zit je met vragen of heb je graag professioneel advies? Contacteer ons en wij zoeken samen met jou naar een unieke storytelling voor jouw bedrijf.

Tijd voor actie!

Scroll naar top