Advies marketing en branding

Waarom on- en offline marketing combineren?

Online marketing is niet meer weg te denken uit het dagdagelijkse leven. Het speelt een ontzettend belangrijke rol en helpt jouw bedrijf groeien. Maar ook offline marketing is nog steeds effectief. Wat als we deze twee met elkaar combineren? Achterhaal het in deze blog.

 

Voordelen

De combinatie van on- en offline marketing zorgt voor een betere brand awareness. Mensen die je online niet bereikt, kan je offline bereiken en ook omgekeerd. Het helpt je netwerk groeien en je bereikt mensen die jouw bedrijf nog niet kenden.

Daarnaast zal de geloofwaardigheid in jouw bedrijf ook stijgen. Mensen horen of zien bepaalde zaken offline en kunnen dit online verder uitzoeken. Een bedrijf zonder website, daar heb je toch geen vertrouwen in? Zorg dat de twee in balans liggen met elkaar. Op deze manier krijgen de mensen meer vertrouwen in jouw bedrijf en versterken online en offline marketing elkaar. Verder geeft het je ook de mogelijkheid om een voorsprong te nemen tegenover jouw concurrenten.

 

Tips

Hoe combineer ik on- en offline marketing met elkaar? We geven je enkele tips die jou hierbij kunnen helpen.

  1. Leid offline naar online

Wanneer mensen offline een advertentie van jou tegenkomen, moet je het hen zo gemakkelijk mogelijk maken om online te gaan. Dit kan bijvoorbeeld door een QR-code of een (gemakkelijke) URL.

  1. Kortingscodes

Een slimme manier om te adverteren is door gebruik te maken van kortingscodes. Toon deze kortingscodes op flyers, in je fysieke winkel of andere offline marketing. Deze kortingscodes kan je online inzetten om een product gratis te verkrijgen of tegen een bepaalde korting. Ook op deze manier zorg je ervoor dat klanten overgaan van offline tot online. Offline versterkt enorm.

Wil je on- en offline marketing graag combineren met elkaar? Neem contact op met Bright Square, wij helpen jou graag verder!

 

Scroll naar boven