SUCCESVERHALEN VAN AFGELOPEN WEKEN

Het zijn ongekende tijden, iedereen zit in lockdown. Dit kon de aanleiding zijn om het zoveelste artikel te schrijven over wat je allemaal kan doen tijdens deze (mindere) periode. Eigenzinnig als ik ben (of zoals sommigen mij typeren), dat doe ik dus niet. Ik neem jullie liever mee in de interne keuken van Bright Square, de successen van enkele van onze klanten om jullie te tonen hoe wij de zaken aanpakken. Ik geloof dat deze transparantie ondernemers helpt groeien en tegelijkertijd inspireren en motiveren om extra tijd in hun zaak te investeren. En daarna de vruchten ervan te plukken.

Restaurants en cateringbedrijven

Restaurants en alle vormen van eventbedrijven zijn het hardst getroffen door de lockdown. Deze bedrijven moeten volledig sluiten, grote evenementen gaan niet door, familie en bedrijfsfeestjes worden uitgesteld. Ook wij hebben enkele klanten in deze sector.

Ondanks de coronacrisis, zijn we er niettemin in geslaagd om restaurants en cateringbedrijven te reorganiseren om zoveel mogelijk van hun inkomsten te redden. Vroeger – voor corona – waren er maar enkele mogelijkheden voor eten aan huis: Frietjes, Chinees, Pita, Sushi. In enkele regio’s waren er dan wel enkele uitzonderingen.

Wanneer je nu het internet afschuimt heb je véél meer mogelijkheden. Eten dat je normaal enkel op een restaurant kan eten, wordt nu gewoon aan huis geleverd. Als je al niet kon kiezen tussen 4 mogelijkheden, dan is nu echt te gek voor woorden. Ik ben dan ook van mening dat dit een (r)evolutie is die gaat blijven, ook na corona. Restaurants en cateringbedrijven hebben nu een extra manier van inkomsten gevonden.

Ook meerdere food-klanten hebben wij begeleid om deze transformatie te maken. Bij eentje kregen we eerst veel weerstand. We hebben ze zover gekregen nadat hun eigen klanten via Facebook-berichten vroegen of ze ook aan home-delivery of take-out deden.

Voor ons was het kinderspel om hun transformatie tot een succes te brengen. Facebook was alvast het eerste kanaal dat we aanspraken, de advertentieprijzen hier zijn enorm gekelderd waardoor het supergoedkoop is om enorm veel mensen te bereiken voor een laag budget. Een goed opgemaakte advertentie met onze ‘secret sauce’ doet wonderen. Onze volgende actie was het activeren van hun mailbestand, hierdoor konden we een nieuwsbrief versturen met hun nieuwe service. Dit bestand gebruikten we tegelijk dan ook om een goed doelpubliek op te bouwen op Facebook.

Ten slotte mochten we ook de loyalty of klantentrouw niet vergeten, mensen zijn nu sneller geneigd om dit soort van bedrijven éénmalig te steunen. We moeten ze nu dan ook motiveren om een tweede bestelling te plaatsen. Hiervoor hebben we dan ook de nodige acties opgemaakt, zodat de klant sneller geneigd was om opnieuw te bestellen.

Bouwsector & IT

Wanneer je in de bouwsector of IT zit zal je kunnen bevestigen dat het vinden van de juiste mensen een probleem is. Voor sommige van onze succesvolle klanten draaien wij fulltime vacaturecampagnes omdat ze constant op zoek zijn naar goede medewerkers. Bedrijven die hun medewerkers tijdens deze tijden slecht(er) behandelen zullen zien dat deze spontaan op zoek gaan naar ander werk.

Laatste weken is het zoekverkeer voor vacatures dan ook massaal toegenomen. Voor sommige sectoren zelfs verdubbeld. Omdat nu minder bedrijven adverteren is ook hier de klikprijs goedkoper, waardoor je meer mensen kan bereiken voor hetzelfde budget! Een kans dat onze klanten niet hebben laten liggen. Sterker, ze hebben hun advertentiebudget verhoogd, zodat ze heel de dag konden aanwezig zijn voor potentiële nieuwe medewerkers.

Voor één van deze klanten hebben we daarnaast ook een volledige online agenda opgezet met Calendly, dat automatisch koppelt met Zoom zodat ook tijdens de lockdown meteen een goed gesprek kan worden gevoerd!

Staat jouw sector er niet tussen?

Mogelijk hebben we ook voor jouw sector reeds een succesverhaal uitgevoerd. Neem dan gerust even contact op met ons. We denken graag mee hoe we jouw uitdaging kunnen aanpakken tijdens een korte Zoom meeting!

Kevin Gevers

Scroll naar top