Marketing agency Brasschaat, online marketing bureau Brasschaat

SUCCESVOL ADVERTEREN OP FACEBOOK

Social media? Het maakt deel uit van ons dagelijks leven, niemand kan het nog negeren. Ook professioneel is adverteren op facebook of een ander social media-kanaal een must voor je bedrijf. Je gaat het gesprek aan met prospecten en klanten volgens een doordachte strategie in lijn met je merk en je bedrijf. Je informeert, deelt en communiceert je merk en je verhaal, en dat leidt naar effectieve verkoop. In dit artikel geven we je tips en tricks om je social media goed te beheren. Pas ze toe in de praktijk en zie het resultaat. 

Tips voor de basics van adverteren op Facebook

Op social media gaat het hard en wie zich goed voorbereidt, die heeft al half gewonnen. Hier zijn onze tips voor de basics van social media en voor adverteren op Facebook of een ander social media-kanaal:

  • Begin bij het begin: vul je gegevens correct in voor Facebook en al de andere social media-kanalen. Lees meer hier over social media.
  • Beperk je tot de social media-kanalen waar ook je doelgroep aanwezig is, maar werk sowieso met meer dan één kanaal.
  • Zorg dat je posts er professioneel uitzien en herkenbaar zijn aan de hand van je branding.
  • Kies een duidelijk doel voor je social media. Wat wil je bereiken? (naamsbekendheid, meer verkeer naar je website enz.).

Nog een stapje verder voor adverteren op Facebook

Als de basics goed zitten, dan kan je verder denken voor adverteren op Facebook of een ander social media-kanaal. Belangrijk is dat je vanaf het begin een contentkalender opmaakt met consistentie in de hoeveelheid posts. Zoals hoger gezegd, zorg voor degelijke en afwisselende content in lijn met je merk. Hier nog meer tips:

  • Adverteer je posts aan de juiste doelgroep en maak tijd voor nieuwe of meer specifieke doelgroepen.
  • Zet video in om op social media nog meer impact te maken.

Follow-up van social media

Ten slotte nog een paar tips om je social media goed op te volgen. Meten is weten! Check hoe goed je social media-posts scoren op de verschillende social media-kanalen. Dan weet je precies wat je werk heeft opgeleverd. Verder is ook retentie een goede optie voor adverteren op facebook of andere social media. Zorg dat websitebezoekers dankzij een retargeting-campagne (remarketing) terug met je bedrijf in contact komen. Dat is een heel effectieve manier om prospecten opnieuw te linken aan jouw bedrijf of merk. 

Wil je graag advies over succesvol adverteren op Facebook of andere social media-kanalen? Neem contact op, wij helpen jou graag verder. Tijd voor social media-actie!

Scroll naar boven