Corona: tijd voor (digitale) actie!

Het Coronavirus slaat hard toe, dat beseffen we nu allemaal. Wat begon als een lokaal fenomeen in Wuhan, China, gaat nu de wereld rond met ongeziene snelheid. De overheid legt terecht rigoureuze maatregelen op die ons moeten beschermen tegen zoveel virusgeweld. “Blijf in uw kot,” is de boodschap van de minister. Ok, iedereen thuis, maar wat dan met ons bedrijf, winkel, service? Wel, er is ook een positieve kant aan het Corona-drama. Daar moeten we het even over hebben.

DE ANDERE KANT VAN DE MEDAILLE

Iedereen zit binnen, dus het heeft geen zin om mensen aan te sporen om te gaan shoppen in je fysieke winkel of afspraken te maken op kantoor. In die zin is het begrijpelijk dat bedrijven en winkels in ‘spaarmodus’ gaan. De angst voor een lange periode met mindere inkomsten doet iedereen naar de noodrem grijpen, en dat is nooit een goed idee. Laten we het positief bekijken als ondernemers, er zijn nu wel degelijk kansen, het is aan jou om ze te grijpen. Dat is de andere kant van de medaille.

DE (DIGITALE) AANPAK

Wat kan je doen? Nu is het moment om even stil te staan bij je strategie. Is je marketingplan nog up-to-date? Je verkoopstrategie? Neem er even tijd voor – dat kan nu- en pas je communicatie aan. Inhoudelijk verwijs je niet naar Corona, maar communiceer met de situatie in het achterhoofd.  En ga digitaal! Zorg dat je goed bereikbaar bent en blijft via de digitale kanalen, van website tot social media. En vooral: zet nu in op online advertising. De klikprijzen zijn ingestort, het is de moment om te werken op naams- en merkbekendheid. Iedereen zit binnen en gaat online. Daar moet je je voordeel uithalen. Bespreek met je marketingpartner hoe je best in contact blijft met je doelgroep.

CORONA ZAL UITEINDELIJK VERDWIJNEN

Het coronavirus heeft uiteindelijk ook een positief effect: we gaan onze focus verleggen – nog meer dan voordien- op online marketing. Wacht niet langer en zet nu de nodige stappen online zodat je 100% voorbereid bent als Corona verdwenen is. Dan zal je opgelucht zijn dat je koos voor een verdienmodus. En dat moet je niet alleen doen, vraag een professional om advies. Neem contact op, wij helpen je graag verder om jouw verkoop te ondersteunen. Tijd voor digitale actie!

Scroll naar top