blogpost, bright square

Waarom nog drukwerk gebruiken in uw marketingmix?

Tja, drukwerk, wie maalt daar nog om? Ik lees uw gedachten, u denkt: we zijn toch allemaal digitaal vandaag, waarom dan nog papier gebruiken om mijn merk en  producten te presenteren? Wel, het zal u verbazen, maar drukwerk is vandaag meer dan ooit de manier om het verschil te maken in een digitale wereld met een overload aan informatie voor de gemiddelde consument. Kortom, het is niet makkelijk om uw merk en uw producten te onderscheiden van de rest in deze informatiestroom, maar met print doet u wat blijft hangen bij uw klant of prospect. In dit artikel gaan we hier even dieper op in.

DE WEDERGEBOORTE VAN PRINT

Ja, u leest het goed. Print is toe aan een renaissance. Print doet het goed. Digitaal krijgen we heel veel prikkels en dan doet het wat met een klant of prospect om een papieren versie te krijgen. De redenen hiervoor zijn de volgende:

Print is tastbaar: digitaal is alles toch maar digitaal, je kunt het niet aanraken of vastpakken. Print wel. Het geeft een gevoel van waarde en authenticiteit. Dat maakt het verschil.

Print maakt indruk: een goed opgestelde brochure -gepersonaliseerd en in lijn met uw merk- is een krachtig statement: mooie foto’s, korte, krachtige tekst, een sterke presentatie van uw producten maakt het geheel onklopbaar. Probeer het maar eens bij je volgende salesgesprek: je geeft trots een mooie brochure af en je blijft gegarandeerd ‘top of mind’ bij uw klant of prospect.

Print is duurzaam: vandaag kan print heel duurzaam geproduceerd worden, ook een belangrijk argument om voor print te kiezen.

Print is hip: neem een goed reclamebureau onder de arm en werk samen met het bureau aan goede teksten, mooie foto’s, kortom, een sterk concept voor uw print. Dan maakt u uw merk en uw product hip met uw offline communicatie.

Geïnteresseerd? Vraag een professional om advies. Neem contact op, wij helpen u graag verder met uw offline communicatie. Tijd voor print!

Scroll naar boven