HOE BEKOM IK EEN PROFESSIONEEL BEDRIJFSLOGO?

Je bedrijfslogo is het eerste wat potentiële klanten krijgen te zien. Het ontwerp en de kleur spelen hierbij een zeer belangrijke rol. Kleuren wekken emoties op en logo’s wekken bepaalde gevoelens op alvorens men meer te weten komt over jouw bedrijf/merk.

Bij het ontwerpen van een logo zijn er drie belangrijke zaken waarmee je rekening moet houden, zijnde:

    ❗Het logo past bij je bedrijf.

    ❗Het logo onderscheidt zich van andere bedrijven/merken.

    ❗Het logo is eenvoudig, zonder al te veel details.

Wanneer je rekening houdt met deze criteria zal je doelgroep het logo onthouden en herkennen.

Het vertellen van een verhaal

Bij het ontwerpen van een logo is het de bedoeling dat je het verhaal achter je bedrijf/merk hierin verwerkt. Het bedrijfslogo is niet het merk maar verwijst wel naar je merk. Je communiceert over je product en probeert te zorgen dat mensen je product kopen.

Hoe bepaal ik de juiste kleur(en) voor mijn logo?

Het antwoord hierop is afhankelijk van meerdere factoren. Het is belangrijk dat je stilstaat bij jouw bedrijf/merk maar ook de doelgroep die je voor ogen hebt.

    💡In welke leeftijdscategorie bevindt mijn doelgroep zich?

    💡Zijn mijn doelgroep voornamelijk vrouwen of mannen?

Verder heeft iedere kleur ook zijn eigen betekenis. Zo heb je blauw (straalt vertrouwen uit, wijsheid, autoriteit), geel (hoop, geluk, creativiteit) en nog zo veel meer. Grondig onderzoek is hierbij van essentieel belang.

Professioneel advies

Professionals zijn getraind in het ontwerpen van een logo die rekening houden met de juiste criteria. Zij werken een voorstel uit op maat waar jij de uiteindelijke eindbeslissing over hebt.

Benieuwd hoe wij een sterk logo ontwerpen voor uw bedrijf, merk of product?

 Contacteer ons en wij helpen jou graag verder!

Scroll naar top