Emailmarketing tips en tricks voor kleine bedrijven
E-MAILMARKETING TIPS EN TRICKS VOOR KLEINE BEDRIJVEN
E-mailmarketing en het versturen van gerichte e-mails naar prospecten en klanten zijn een geweldige manier om jouw bedrijf in de markt te zetten of jouw merk te versterken. Het spreekt voor zich dat het ook een belangrijke verantwoordelijkheid is, niet iedereen geeft zomaar zijn e-mailadres. Hier geven we jou tips en tricks om de beste resultaten te halen met e-mailmarketing.
TOESTEMMING IS DE SLEUTEL
Jouw bedrijf promoten met een nieuwsbrief of een bijzondere actie via e-mail kan alleen naar klanten of prospecten die hebben toegestemd om e-mails te ontvangen van jouw bedrijf. Dit is dan ook regel nummer 1: zorg ervoor dat de ontvangers zich kunnen inschrijven via jouw website of Facebookpagina. Een inschrijfformulier dat kort is, met een minimum aan in te vullen velden, en dat klanten en prospecten toelaat om te bevestigen dat ze e-mails willen ontvangen. Dan kan je e-mailmarketing starten zodat je effectief meer business krijgt.
EFFECTIEF MEER BUSINESS MET E-MAILMARKETING
Na inschrijving stuur je een e-mail om je inschrijvers te verwelkomen. Je kan alvast goed starten met een bijzondere promotie of exclusieve content voor hen. Doen! Het zal hen gerust stellen dat ze heel wat nuttige en bruikbare informatie, afgestemd op hun wensen, zullen ontvangen.
Laat een professionele designer jouw e-mail een look & feel geven in lijn met je merk en jouw activiteit of, als je een template gebruikt, zorg er dan voor de je logo, kleuren en je tone of voice helemaal kloppen met je merk. Ook je geschrijf moet je merk perfect voorstellen, denk er dan ook goed over na of vraag een professional om je te helpen.
Bouw de content van je e-mails verstandig op, aangepast aan een digitale omgeving:Â je mag er niet van uitgaan dat je de onverdeelde aandacht hebt van je klanten of prospecten. Het is dan ook echt noodzakelijk dat je hapklare brokken tekst presenteert met duidelijke titels en illustraties. Je publiek krijgt heel wat e-mails en geef hen dan ook nuttige en scanbare informatie, zo werkt het digitaal, veel gelegenheid heb je niet om de interesse te wekken van je lezers.
Ten slotte, de belangrijkste tip: stuur jouw prospecten of klanten informatie die ze willen! Niets zo desastreus als informatie sturen waar prospecten en klanten niets mee kunnen of die ze niet willen. Tracht ook te segmenteren en heel gericht informatie te sturen naar de verschillende doelgroepen. Als je internationaal werkt, moet je soms ook onderscheid maken naar regio en eventueel bepaalde informatie alleen lokaal delen.
Je leest het, e-mailmarketing maakt het verschil. Waar wacht je nog op om een professional om advies te vragen? We helpen jou graag verder.