blogpost, bright square

Waarom heeft mijn website weinig bezoekers?

WAAROM HEEFT MIJN WEBSITE WEINIG BEZOEKERS?

Een website is een vereiste voor succes en goede verkoopresultaten voor jouw zaak of bedrijf op korte en lange termijn. Daar twijfelt niemand nog aan. Maar wat als je website weinig tot geen bezoekers heeft? Een website op zich volstaat dus niet, laat dat duidelijk zijn. In dit artikel gaan we op zoek naar het waarom en vooral het hoe van hoge bezoekersaantallen. De sleutel tot meer klanten, meer omzet, kortom, succes!

HET WAAROM

Een website die geen bezoekers trekt, kan vele redenen hebben. Het waarom is misschien niet altijd duidelijk, we geven je een overzicht van mogelijke oorzaken:

  • Je website heeft geen professionele look & feel en is niet in lijn met je merk. Prospecten haken af na een kort bezoek aan je website.
  • Je verhaal op je website beantwoordt niet aan een concrete behoefte of ‘need’ van je prospecten of klanten. Het biedt geen oplossing voor een probleem.
  • Je website is niet doordacht opgebouwd en heeft geen functionaliteiten die prospecten doen terugkomen, denk maar aan een formulier om je prospecten toe te laten in te schrijven op je nieuwsbrief (opt-in).
  • Je hebt je website niet aangemeld bij Google en je website is onvindbaar voor de zoekmachines, bijvoorbeeld door een gebrek aan zoekmachine optimalisatie (SEO).

Dit zijn maar enkele voorbeelden van mogelijke oorzaken, er kunnen nog heel wat andere redenen spelen, om ze te ontdekken heb je een specialist nodig.

HET HOE

Hoe doe je het dan wel? We geven je een overzicht van de stappen naar een mooie en doordachte website die resultaten geeft.

Stap 1: huur een specialist in met kennis van zaken in het bouwen van een website, laat je adviseren.

Stap 2: denk met je adviseur goed na over doelgroep, je competitief voordeel, de behoefte van je klanten, enz … De inhoud moet daar goed bij aansluiten.

Stap 3: je website met technisch perfect in elkaar zitten, om je klanten goed te bedienen en goed gevonden te worden, dat kan met een specialist.

Stap 4: last but not least, kijk naar de cijfers, samen met je adviseur. Wat kan beter, waar kunnen veranderingen of verbeteringen gebeuren en geniet van de goede resultaten: meer klanten en meer omzet.

Een website bouwen, dat doe je niet zelf, laat dat duidelijk zijn. Je hebt specialisten nodig, met ervaring. Zij tonen jouw de weg naar een succesvolle aanwezigheid op het web. Vraag advies aan een professioneel!  Wat je investeert in een website, komt dubbel en dik terug. Waar wacht je nog op? Wij helpen je graag verder.

Scroll naar boven