WAT IS GOOGLE ADS?

Mensen zijn van nature nieuwsgierig, ze zoeken naar informatie die hun helpt beslissingen te nemen over aankopen. Dat doen ze online. En in België doet 94,37% dat via Google. Met Google Ads kan jij op het juiste moment aanwezig zijn, net wanneer iemand zoekt naar het product of dienst dat jij aanbiedt. Zo maken we het voor jou mogelijk de resultaten te behalen die van belang zijn voor je verkoop:

  • Het stimuleren van websitebezoeken.
  • Genereren van meer telefoontjes en contactformulieren.
  • Stimuleren van meer winkelbezoeken.
  • Kortom: Clicks. Leads. Customers.

Waarom is Google Ads zo effectief?

Search Engine Advertising, SEA of adverteren via Google werkt omdat het steunt op het pull-principe van online marketing. We spreken de klanten aan wanneer ze op zoek zijn naar een product of service. De advertenties zijn volledig in lijn met de verwachtingen van de prospect.

Dit betekent concreet: we adverteren alleen aan die personen die actief op zoek zijn naar jouw product.

Dit noemen we ook wel inbound marketing. Het staat in tegenstelling tot klassieke interruptie of outbound marketingtactieken, die een storingsfactor bevatten. Denk maar aan flyers in de bus – die een product willen verkopen waar je misschien geen interesse in hebt – versus Google Ads-campagnes.

Met andere woorden:

  • Betaal enkel voor die prospecten die jouw website bezoeken.
  • Bereik die mensen die interesse tonen voor jouw diensten.
  • Een betere conversieratio door gerichte intentie.

Zelf Google Ads starten? Voorkom deze veel gemaakte fouten

Interesse om Google Ads zelf te starten? Vermijd dan zeker de veel voorkomende fouten, die de rendabiliteit van jouw campagne in gevaar kunnen brengen:

Matchtypes niet correct gebruiken

Zoektypen voor zoekwoorden spelen een belangrijke rol voor een succesvolle campagne. Tenzij je opzettelijk de zoektypen van zoekwoorden wijzigt, zijn ze standaard ingesteld op ‘breed’.

Met het zoektype ‘breed’ kunnen jouw advertenties actief zijn voor een breed scala aan varianten van de zoekwoorden: synoniemen, mogelijke spelfouten, meervouds- en enkelvoudsvormen, gerelateerde zoekopdrachten en andere variaties. Het legt de nadruk op kwantiteit in plaats van kwaliteit.

Er zijn een paar gevallen waarin brede zoekwoorden nuttig kan zijn, maar je wilt zeker bij de start van je campagne zo relevant mogelijke zoekopdrachten targetten. Daarom raden we aan om te opteren voor zoekwoorden in exact of woordgroep.

Minimaal gebruik van extensies

Extensies zijn mogelijkheden waarbij je extra informatie kan weergeven bij jouw tekstadvertentie, en waarbij specifieke acties gemakkelijker zijn. De juiste combinatie van extra extensies en een goede tekstadvertentie bepalen of een campagne succesvol is of niet.

Geen variatie in tekstadvertenties

De kans dat je de perfecte tekstadvertentie schrijft, die voldoet aan de eisen van Google en daarbij de prospect overtuigt, is zo goed als onbestaande. Schrijf er meerdere en test deze. Testen is de sleutel tot voortdurende groei in jouw campagne.

‘Set and forget’-mentaliteit

Het opzetten van een nieuwe Google Ads-account kan veel tijd en energie kosten. Eens ze live gaan, ga je ervan uit dat je leads binnenstromen. Dat is bijna nooit het geval. Een campagne heeft nood aan tussentijdse analyses en optimalisatie, zeker bij de start van een nieuwe campagne. Zoals eerder gezegd: testen is de sleutel tot een constante verbetering van je campagne

Geen gebruik van uitsluitingszoekwoorden

Uitsluitingszoekwoorden zijn bepaalde zoekwoorden en woordgroepen waarbij jouw advertentie niet verschijnt, dat bepaal je zelf. Bijvoorbeeld een loodgieter die extra opdrachten wil binnenhalen met Google Ads zal best ‘vacature’ als negatieve toevoegen. Dit zijn dure klikken die hem geen extra opdrachten zullen opleveren.

De voordelen van Google Ads met een agency als partner

Vanzelfsprekend maken wij als agency de vaak voorkomende fouten niet. We zorgen voor een optimale campagne, die de groei van jouw bedrijf stimuleert.

Meten is weten: Google Analytics en Google Ads

Meten is weten! Wij zorgen voor een correcte integratie met Google Analytics en Google Ads, en het meten van doelstellingen. Zo weten we wie, wanneer, hoe contact opneemt of bijvoorbeeld koopt in jouw webshop.

Controle over het budget

Geen onverwachte maandelijkse kosten. We spreken een budget af en we halen het onderste uit de kan!

Snel resultaat en feedback

Door een correcte opvolging en rapportage is het mogelijk om snel resultaat en vooruitgang te boeken in vergelijking met andere online marketingtechnieken.

Denk bijvoorbeeld maar aan SEO, waarvan de concrete impact eerder op middellange en lange termijn voelbaar is.  Het is dan ook een perfecte complementaire techniek voor Google Ads.

Knowhow en analyse

Bij Bright Square zijn we absoluut geen fan van een ‘set & forget’-mentaliteit. Met een focus op constante bijscholing en optimalisatie van jouw campagne zorgen we voor een constante verbetering.

Een stijging van de kost per klik? We analyseren en we ontwikkelen een nieuw plan van aanpak en sturen bij waar nodig.

Google Partner, dus betere support

Dat spreekt voor zich, Bright Square is Google Partner.

Wil je graag advies over succesvol adverteren via Google en Google Ads?
Neem contact op, wij helpen jou graag verder.

Tijd voor SEA-actie!

Scroll naar top