blogpost, bright square

Hoe krijg je meer reacties op jouw facebook bedrijfspagina?

KRIJG MEER REACTIES OP JOUW FACEBOOK BEDRIJFSPAGINA

Een Facebook bedrijfspagina? Is dat een goed idee? Zeker! In België alleen al zijn er -volgens de meest courante bronnen- 6,6 miljoen gebruikers en 80% van deze gebruikers loggen dagelijks in. Een Facebook bedrijfspagina is dan ook een ideaal hulpmiddel om nieuwe klanten te vinden en je bedrijf en je merk sterker in de markt te zetten. Facebook is de ‘place to be’ voor ondernemers en bedrijven. Dat is duidelijk, maar hoe krijgen we reactie? Het is noodzakelijk om actie te ondernemen om reacties te krijgen: je moet gemakkelijk te vinden zijn, goede content aanbieden en vooral moet jouw pagina ook mooi ogen. Dit artikel helpt je hiermee verder.

FACEBOOK MAAKT HET MOGELIJK

Een Facebook bedrijfspagina opzetten is helemaal niet moeilijk: je surft via Facebook naar pagina aanmaken en je kiest lokaal bedrijf of plaats als je een fysieke winkel hebt of bedrijf, instelling of organisatie als je een virtueel bedrijf hebt, denk maar aan een adviesbureau. Je uploadt een profielfoto en een coverfoto, deze kan je laten ontwerpen op maat om je Facebookpagina te matchen met jouw bedrijfslogo en jouw kleuren. Tenslotte kies je je doelgroep, zorg je voor duidelijke informatie en uitleg over je bedrijf en je regelt een eigen Facebook URL voor je pagina. Zo, je bedrijfspagina staat online en nu start het echte werk. Hier volgen een aantal tips om reacties te krijgen:

Nodig jouw vrienden en familie uit om je Facebook pagina te liken: je familie en vrienden zijn een goede start voor je pagina: nodig ze uit en je pagina gaat direct goed van start.

Je Facebook URL verspreiden: via Twitter, LinkedIn en andere platformen kun je je URL verspreiden en kenbaar maken. Vergeet zeker niet je URL altijd te vermelden in al jouw communicatie. Het zal je heel wat kliks opleveren.

Posten dan maar: zorg voor waardevolle content die wat bijbrengt en past in jouw bedrijfsfilosofie. Denk er goed over na wat je post.  Facebook is een platform met vele mogelijkheden, je kunt van een geschreven tekst ook een mooie video maken of je gebruikt foto’s om je content te ondersteunen. Mogelijkheden genoeg.

Zet ‘buttons’ op je website en/of je blog die linken naar je Facebook bedrijfspagina. Op deze manier kunnen prospecten gemakkelijk vanuit je website doorgaan op jouw Facebook bedrijfspagina waar de conversatie kan starten.

En, last but not least, toch nog even Facebook Live vermelden. Perfecte live interactie is altijd mogelijk met jouw fans, probeer het uit, een fantastische tool voor direct contact en wie weet conversie.  Waar wacht je nog op om een professional om advies te vragen? We helpen jou graag verder.

Scroll naar boven