AdwordsVSFacebook
Posted on /by Bright Square/ in online marketing

Google Adwords VS Facebook Ads

GOOGLE ADWORDS OF FACEBOOK ADS?

Wat werkt het best voor uw website of webshop? Google Adwords of Facebook advertenties? Een goede vraag! Google Adwords kan snel je business boosten, ook Facebook geeft goede resultaten, alles hangt echter af van je product of dienst en de doelgroep die je wil bereiken. In dit artikel geven we je inzicht in de beide platformen en hoe ze tewerk gaan bij zoekmachine-adverteren. We staan ook even stil bij de voorwaarden voor succes.

DEZELFDE DOELSTELLING

Zowel Google Adwords als Facebook Ads hebben een gelijklopend doel: meer visibiliteit, meer klanten en meer omzet. Van awareness naar conversie. Beide platformen helpen jou, je bedrijf en je merk te versterken en meer verkoop te realiseren, alleen is de weg naar het doel verschillend. Ze hanteren dus elk een heel eigen strategie, daar moet je echt rekening mee houden.

VOORWAARDEN VOOR SUCCES

Om Google Adwords of Facebook Ads voor jou te laten werken, gaan we ervan uit dat je productpropositie op punt staat, dat je website of webshop al ‘traffic’ heeft en dat je niet verkoopt wat je ook in de lokale Delhaize kan kopen. Logisch, niet? Dit is waar voor beide platformen. Je hebt een minimum aan ‘awareness’ nodig om profijt te halen uit je adverteren. Een webshop die sowieso niet werkt zal ook niet werken met honderden advertenties.

DE VERSCHILLEN

Google Adwords toont advertenties die inspelen op je zoekgedrag en je zoektermen. Het gaat om suggesties die passen bij waar je interesses liggen. Facebook Ads tonen zich daarentegen aan diegenen die thuishoren in de doelgroep en speelt niet in op zoekgedrag. Om succes te boeken met Google Adwords heb je dan ook een perfecte specifieke zoekterm nodig die precies die prospecten brengt die je zoekt. Ook moet je veel aandacht besteden aan je advertentie zelf die precies moet passen met de ‘need’ van  je toekomstige klanten. Bij Facebook heb je veel meer informatie over je heel precies bepaalde doelgroep en dat rendeert via je ads. Bovendien kan je meer succes boeken met een kleiner budget, dat dikwijls al snel goede resultaten geeft.

KEUZES MAKEN?

Je leest het, de heel verschillende strategie van beide platformen doet je nadenken wat het best zou werken voor jouw product. Alles begint bij jouw business en wat je verkoopt. Op basis daarvan kan je, rekening houdend met de verschillen tussen de platformen, een keuze maken. Zoals we in eerdere artikelen reeds aanhaalden, het is niet eenvoudig dit zelf te beslissen en vooral dit zelf te doen. Het is echt een goed idee om te werken met een professional. Waar wacht u nog op? Contacteer ons vandaag nog!