social media

Hoe maak je een professionele facebookpagina?

HOE MAAK JE EEN PROFESSIONELE FACEBOOKPAGINA?

Zoals we reeds eerder vertelden, een Facebook bedrijfspagina is een ideaal hulpmiddel om nieuwe klanten te vinden en je bedrijf en je merk sterker in de markt te zetten. Facebook is de ‘place to be’ voor ondernemers en bedrijven. Dat is duidelijk, maar hoe maak je een professionele bedrijfspagina? Wat zijn de volgende stappen eenmaal je klaar bent om de pagina op te starten? Hoe je een bedrijfspagina opstart op Facebook hebben we vroeger besproken, hier leggen we je graag uit hoe je een professionele bedrijfspagina maakt. Lees hier onze tips en tricks.

TIPS EN TRICKS

Je bedrijf is een merk en een sterk merk zet je consistent neer op alle directe kanalen in de juiste look & feel of huisstijl (kleuren, lettertype(s), enz.). Ook voor je Facebook bedrijfspagina gebruik je een coverfoto die hierbij past. Deze regel geldt ook voor je profielfoto, gebruik je logo of een herkenbaar teken van je bedrijf. Op deze manier heb je alvast een goed begin gemaakt. Je kan hiervoor altijd advies vragen aan een professionele designer. Heb je nog geen logo? Laat het dan professioneel ontwerpen en gebruik het ook voor je Facebook bedrijfspagina.

Een Facebook bedrijfspagina maak je niet aan als een persoonlijk profiel. Dat moet duidelijk zijn: je bedrijfspagina maak je aan als een aparte pagina. De redenen liggen voor de hand: je kan anders geen gebruik maken van betaalde advertenties, je klanten zijn verplicht om je een vriendschapsverzoek te sturen en ook heb je geen cijfers die je kan gebruiken om de prestaties van je bedrijfspagina te meten.

Call-to-action? Call-to-action! Facebook maakt het mogelijk om een knop toe te voegen die bezoekers toelaat om te boeken of in te schrijven, denk maar aan ‘boek nu’, ‘schrijf je in’ of ‘bekijk video’. Deze knoppen of buttons zijn een niet te onderschatten tool op je bedrijfspagina. Ze laten toe om meer bezoekers naar de website te leiden, dus krijg je ook meer verkeer en bezoekers op je website en uiteindelijk meer conversie of verkoop. Je kan vervolgens ook heel gemakkelijk via statistieken de resultaten meten.

Last but not least, is het erg belangrijk om je ‘over ons’ neer te schrijven. Je beschrijft met een scherpe tekst heel kort en precies wie of wat je bedrijf is. Verwijs naar belangrijke prestaties of referenties en presenteer je merk op een overtuigende manier. Je kan hier altijd advies vragen aan een professionele copywriter. Dan ben je zeker van een goed resultaat.

Je leest het, om een professionele Facebook bedrijfspagina op te bouwen kan je best wat hulp gebruiken. Waar wacht je nog op om een professional om advies te vragen? We helpen jou graag verder.

Scroll naar boven