blogpost, bright square

Marketing, hoe werkt dat eigenlijk?

Marketing. Het is overal aanwezig, maar weten we eigenlijk wel wat het is? We horen je al denken: ‘reclame’. Dan zit je al in de buurt, maar het is nog veel meer dan dat.

Om het heel theoretisch uit te leggen is marketing “het proces waarmee bedrijven waarde creëren voor de klant en sterke klantrelaties opbouwen om in ruil daarvoor waarde van de klant terug te krijgen”. Om marketing zo optimaal mogelijk te gebruiken, moet je inzicht krijgen in je klanten. Wie zijn je klanten? Wat willen de klanten? En hoe ga je dit verwezenlijken? 

Als we het over marketing hebben, dan horen we ook meteen de 4 P’s bovenkomen. De 4 P’s? Dat is de essentie van marketing, de 4 belangrijkste elementen. Product, Prijs, Promotie en Plaats.

 Marketing gaat over het bevredigen van de behoeften van de klant. Als de marketeer de behoeften van de klant begrijpt, producten en diensten ontwikkelt die de klant superieure waarde bieden en een effectieve prijszetting, distributie en promotie hanteert, dan zal zijn product of dienst gemakkelijker verkopen.

Scroll naar boven