Invloed op social media
De verkoop is vandaag niet meer wat het vroeger was.
Vroeger stond iedereen aan te schuiven op beurzen, maar deze zijn laatste jaren sterk aan het afbouwen aangezien de kost niet meer opweegt tegenover de inkomsten.Daarom hebben sommige bedrijven de weg al gevonden naar social media en dit met succes! Er zijn er dan weer andere die grandioos falen omdat ze denken dat ze meteen veel gaan verkopen. De oorzaak is meestal niet ver te zoeken, aangezien je social media op lang termijn moet zien.
Laten we even de focus leggen op Facebook :
Je gaat door een Facebook fanpagina vragen je bedrijf te liken, het is dan ook dan ook logisch dat je niet meteen 1000de mensen kan bereiken. Natuurlijk valt dit te beinvloeden wanneer hiervoor word voor betaald. Maar het kan in principe ook volledig gratis.
Kort samengevat heeft Facebook het tegenovergestelde effect als een beurs, terwijl je op een beurs veel volk in één keer gaat aantrekken, maar de interesse daarna geleidelijk aan afbouwt. Ga je op Facebook steeds meer “fans” opbouwen, die telkens opnieuw door jouw persoonlijk worden aangesproken wanneer je iets nieuw hebt. De mensen die dus 2 jaar geleden zich hebben aangesloten tot jouw fanpage krijgen nog steeds bericht van jouw nieuwigheden. Hierdoor ga je meer en meer mensen aanspreken naar mate je “likes” groeien. Het enigste wat Facebook dus vraagt is een weekelijkse investering van tijd.
Ook Instagram mag je zeker niet vergeten wanneer je producten verkoopt. Vele mensen denken dat instagram maar een kanaal is om wat leuke foto’s op te plaatsen. Maar enkele klanten van ons zijn van het tegendeel al overtuigd. Zij plaatsen hun producten met de juiste tags online. Hierdoor steeg hun verkoopcijfer ontzettend en bereikte ze enorm veel nieuwe klanten.
Daarnaast hebben we ook nog LinkedIn, een social media volledig gericht naar bedrijven. Perfect gericht voor B2B. U bouwt relaties op en stelt uw bedrijf voor aan deze personen.
Natuurlijk hebben we Twitter, Pinterest, Google+, … die ook hun steentje bijdragen. Hoe dan ook er is altijd één of meerdere kanalen die voor jouw bedrijf geschikt zijn!
Interesse of wil je meer informatie? Aarzel dan niet om ons te contacteren!