Hoe een budget voor marketing & branding opstellen en beheren?
HOE EEN BUDGET VOOR MARKETING & BRANDING OPSTELLEN EN BEHEREN?
Een budget voor marketing? Hoe doet u dat? Ach, u denkt wel eens, laat ons dat marketingbudget maar achterwege laten. Dat is een redenering die geen hout snijdt. Marketing en branding zetten u in de markt en geven een boost aan uw omzet. U promoot uw core business en zet de bakens uit voor meer omzet en meer klanten. Als u daarvan overtuigd bent, dan kunnen we bekijken hoe u dat budget bepaalt. Een correct budget, in evenwicht met uw omzet. Dan kunt u groeien en nieuwe horizonten veroveren. Daat gaat het toch om, toch? In dit artikel geven we u inzicht in het opstellen en beheren van uw marketingbudget en hoe dat een verschil maakt voor uw onderneming.
UW MARKETINGBUDGET BEPALEN
Een budget bepalen is moeilijk voor u? Klinkt allemaal moeilijk? Inderdaad, maar dat is het niet! Kleef een bedrag op uw budget, start met 10 procent van uw omzet. Dat is een goede maatstaf. Het is bekend dat de meeste ondernemingen dit budget spenderen. Daar kunt u mee starten. En als uw omzet verhoogt, dan kunt u de volgende stappen zetten. Met doordachte marketing verhoogt u systematisch uw omzet en dan komt er budget vrij om nieuwe initiatieven te nemen. Maar de eerste stap is de 10 procent. U hebt omzet, dat moeten we koesteren. We vertrekken vanuit een bestaande situatie, die we vertalen naar een toekomstperspectief, waar groei centraal staat. En dat hangt af van de inzet van uw middelen.
UW BUDGET INZETTEN
Vandaag zijn er vele mogelijkheden om uw budget in te zetten. Waar ligt de prioriteit? Daar waar we resultaten halen en ons budget kunnen verhogen. ‘Meten is weten’, of u nu investeert in adverteren, online marketing of social media, weet wat uw investering oplevert. Het kanaal dat interessante leads oplevert, daar moeten we het 10 procent-budget inzetten. Dat garandeert verdere groei en nieuwe mogelijkheden om een hefboom te creëren naar een ruimer budget. Het komt er dan ook op aan om uw marketingbudget efficiënt in te zetten en de beste resultaten neer te zetten. En dat vraagt ondervinding en ervaring!
LET’S DO IT!
U beseft het, het is niet eenvoudig om uw marketing zelf te doen. Een budget bepalen, dat gaat nog. Maar het kost u tijd om uw inspanningen te meten en meet u wel de juiste zaken? Clicks of leads voor online marketing? Zijn er genoeg leads vanuit social media? De vragen die u zich stelt zijn terecht. Het antwoord vindt u bij professioneel advies en dan krijgt u de marketing en de resultaten die u verdient. Contacteer ons vandaag nog, wij helpen u graag verder naar het marketingbudget dat u verdient.