Siham Asrikh - Bright Square

Het belang van een succesvolle branding

Branding draait om de emoties en connotaties die een merk bij mensen oproept. Je kan dit gedeeltelijk zelf sturen door bijvoorbeeld visuele elementen of een specifieke wijze van communicatie. Branding is niet hetzelfde als merkidentiteit. Bij branding gaat het om het gevoel dat iemand krijgt bij een merk. Bij merkidentiteit gaat het om het gevoel dat iemand krijgt bij een merk bij het zien van visuele elementen. Deze twee zijn weliswaar nauw met elkaar verbonden.

Succesvolle branding vraagt tijd en geld. Vooral voor startups kan het een grote uitdaging zijn. We geven je daarom enkele tips en tricks die jou hierbij kunnen helpen. Zit je na het lezen van deze blog met vragen of heb je nood aan professionele hulp? Contacteer Bright Square en wij zitten graag met jou samen.

 

Zorg dat je product of dienst voldoet aan de verwachtingen

Branding kan jouw merk heel goed ondersteunen. Maar als jouw product of dienst niet voldoet aan de verwachtingen heeft branding geen zin. Zorg ervoor dat je aanbod op punt staat en voldoet aan de verwachtingen vooraleer je start met branding. Je wil ten slotte het vertrouwen van de klant winnen en ervoor zorgen dat er een positief gevoel ontstaat.

 

Het belang van een heldere identiteit

Wees duidelijk over de oplossing die jouw product of dienst biedt voor de behoefte van de klant. Probeer dit zo kort en bondig mogelijk te verwoorden. Op deze manier weten zowel potentiële klanten als jouw werknemers wat het nut is van jouw product of dienst en welke behoefte zij mogelijks kunnen bevredigen.

 

Waarom branding zo belangrijk is

Branding kan de manier waarop mensen jouw bedrijf waarnemen veranderen, het kan potentiële klanten bereiken en je naamsbekendheid vergroten. Het is de manier om erkenning te krijgen voor jouw bedrijf en bekend te worden bij de consument. Hierbij is het logo zeer belangrijk. Het logo is het gezicht van je bedrijf en moet gemakkelijk herkenbaar zijn.

Daarnaast verhoogt branding de waarde van je bedrijf en genereert het potentiële klanten. Een sterke branding betekent een positieve en herkenbare indruk van jouw bedrijf bij de (potentiële) klant. Men wil zaken met jou doen omwille van de bekendheid en veronderstelde betrouwbaarheid dat jouw bedrijf biedt. Verder is bij een goede branding mond-tot-mond reclame goud waard.

Kortom: zorg voor een goede branding, passend bij de identiteit van je bedrijf, waardoor je tal van potentiële klanten zal bereiken en je naamsbekendheid alsmaar groter zal worden.

 

Tijd voor actie! Contacteer Bright Square voor verdere professionele ondersteuning.

Scroll naar boven