Online social media marketing, Content marketing op mobiel

CONTENT MARKETING VOOR JOUW BEDRIJF

Social media is een belangrijke tool om jouw doelgroep te bereiken en aan te zetten tot het kopen van je product/dienst. In deze blog kom je te weten hoe jij jouw online netwerk kan vergroten en welk soort content marketing jij kan gebruiken.

Voordelen content marketing

Een goede content marketing verhoogt de vindbaarheid van je bedrijf. Gebruik je website om content zoals blogs, nieuws, social media kanalen of andere relevante informatie te delen. Als je actief content maakt en deelt die afgestemd is op de behoefte van je doelpubliek en dit ook effectief je doelpubliek aantrekt, zal Google de vindbaarheid van je website verhogen.

Content marketing zorgt bovendien ook voor interactie met je doelpubliek. Door het gebruiken van de juiste tone of voice speel je in op de emoties, pijnpunten of behoeften.

Content marketing ideeën

Product/dienst

Vertel je doelpubliek wat de positieve effecten zijn van jouw product/dienst. Communiceer niet alleen over de functies maar ook over de behoeften die jouw product/dienst kan vervullen.

Daarnaast is het ook interessant om te laten zien hoe men jouw product/dienst kan gebruiken. Je kan dit zelf doen door het maken van een filmpje maar je kan dit ook vragen aan klanten of influencers. Dit laat vaak nog een net iets betere indruk achter bij je doelgroep.

Stel vragen aan je doelpubliek

Content met vragen zorgt voor interactie met je doelpubliek. Doe dit bijvoorbeeld aan de hand van een Q&A (Question & Answer). Deel je meest gestelde vragen met daarop een antwoord. Op deze manier geef je meer informatie over je bedrijf, product of dienst.

Verder is ook een poll razend populair. Je stelt een vraag aan je doelpubliek en geeft enkele antwoordmogelijkheden. Een poll wordt vaak beantwoord omdat de ontvanger maar slechts één antwoordmogelijkheid moet aanvinken.

Sociale bewijskracht

Hierbij speel je in op de emoties van je doelpubliek. Emoties die aansporen tot actie. Neem een interview af van een klant die kort zijn/haar mening over de algemene tevredenheid van jouw product/dienst. Deel berichten waarin je bedrijf wordt getagd (bv. een samenwerking) en ook krantenartikelen en tijdschriftartikels werken zeer positief.

Last but not least: persoonlijkheid

Persoonlijke content verhoogt de sympathie tussen jou en je doelpubliek. Mensen doen zaken met personen en niet met bedrijven. Praat over een ervaring die jouw carrière heeft gevormd, iets of iemand dat jou inspireert of een throwback.

Varieer en inspireer, dat is de boodschap!

 

Voor professioneel advies kan je altijd op Bright Square rekenen. Iedere werknemer bij ons is een specialist in zijn vak, zo ook onze social media marketeers. Contacteer ons en wij helpen jou graag!

Scroll naar boven