blogpost, bright square

Online nieuwe klanten bereiken = makelijker, beter en goedkoper!

Vele bedrijven adverteren in magazines, kranten of andere offline media. Nochtans is dit soort van marketing meestal extreem duur en het ergste van al, soms bereikt het gewoon uw doelpubliek niet.

Echter wanneer uw website goed gevonden kan worden hoeft u niet voor dit soort van marketing te betalen. Iedereen die zoekt naar uw aangeboden service zal u op de eerste pagina van Google zien verschijnen.

Helaas heeft elke persoon een eigen manier om een service op te zoeken. Zo zoekt de ene persoon naar een “netwerk specialist”, de andere naar een “IT specialist” maar zijn er ook die meer specifieker gaan zoeken en bijvoorbeeld “Sysco integratie” in typen. Je kan dus maar voor een beperkt gedeelte je website op een natuurlijke manier goed laten scoren. Daarom bestaat er ook SEA (search engine advertisement)

Bright Square is gecertificeerd door Google om Adwords aan te bieden naar bedrijven om het uiterste uit hun budget te halen. Dit certificaat kan dan ook niet worden gehaald door een minimum aantal orders maar door een kwaliteit score van campagnes die al actief zijn en 2 examens waarvoor wij een opleiding hebben gevolgd.

Het mooie aan Google Adwords is dat je enkel betaalt wanneer een persoon effectief naar je website gaat. Je staat dus “gratis” op de eerste pagina van Google en je betaalt enkel wanneer ze op jouw link klikken. Hierdoor heb je dan ook een perfect meetbaar resultaat en kan je ook je ROI (return of investment) uitrekenen.

Stel je adverteert per maand voor 1000€ en je gemiddelde klikprijs is 1,5€. Dat wil zeggen dat je minstens 650 mensen naar je website zullen komen. Stel dat een kleine klant een extra winst van 100€ oplevert. Wilt dus zeggen dat 10 van deze 650 mensen iets moeten kopen. Maar stel dat hier 1 grote klant tussen zit, is je investering voor maanden terug verdiend!  Want tevreden klanten komen ook terug!

Scroll naar boven