social media
Posted on /by Bright Square/ in online marketing

Welke social media gebruik ik voor mijn bedrijf?

WELKE SOCIAL MEDIA GEBRUIK IK VOOR MIJN BEDRIJF?

Weet u welke social media-kanalen te gebruiken voor uw bedrijf? Het wordt steeds moeilijker om door de bomen het bos nog te zien. Met de regelmaat van een klok komen nieuwe platformen online die de gebruikers verleiden met nieuwe mogelijkheden en verassende tools. Hoe kunt u de juiste keuze maken? Wat moet u doen om toch mee te zijn? Op deze vragen gaan wij graag even dieper op in.

KIES HEEL GERICHT

Natuurlijk is het belangrijk dat u mee bent met de social media, maar het is onmogelijk om op alle platformen aanwezig te zijn. Een keuze dringt zich op.  En vergeet het niet, doordacht social media gebruiken geeft u veel kansen om uw doelgroep te bereiken. U krijgt heel wat opportuniteiten om uw product of diensten te tonen en onder de aandacht te brengen. Denk er dan ook goed over na hoe u dat aanpakt en wat u wilt doen op welk platform. Een goede strategie en een juiste keuze van de platformen, dat maakt het verschil. Alles begint dan ook met een gerichte keuze, met dit artikel helpen we u alvast een eind op weg.

EEN OVERZICHT MET INZICHT

De social media-kanalen moeten passen bij de uw merk, uw diensten of producten. Zo is Facebook nog altijd een geweldige optie, maar pak het dan op de juiste manier aan. Dit betekent tweerichtingsverkeer tot stand brengen en houd het op grappige en niet te marketingachtige commentaar en posts. Tracht een relatie aan te gaan met jouw publiek. Zo hoort het op Facebook en zo kunt u heel wat nieuwe supporters maken die uiteindelijk uw producten zullen kopen.  Instagram groeit momenteel als kool, het is een belangrijk kanaal. Met foto’s kunt u gemakkelijk een verhaal brengen en prospecten interesseren voor je product of dienst. Foto’s gebruiken, dat werkt! Twitter is dan weer heel apart, een snel kanaal met een doorgedreven beperkte houdbaarheid van de berichten. Wil je hier scoren, dan is timing cruciaal, ook moet u topics (hashtags) gebruiken die ‘hot’ zijn en die overeenstemmen met uw merk en uw merkbelofte. Niet eenvoudig, maar het kan werken met de juiste berichten op het juiste moment. Als u wilt ontsnappen aan luchtigheid en berichten met beperkte houdbaarheid, neem dan uw toevlucht tot het B2B-kanaal bij uitstek, LinkedIn dus. Hier kunt u met goede en interessante content en advies het verschil maken. Geef waarde cadeau in uw berichten en maak prospecten geïnteresseerd om u te ontmoeten. Met dit kanaal maakt u andere bedrijven tot klant.

VRAAG OM ADVIES

Dit overzicht is een beperkt overzicht, er zijn nog heel wat andere mogelijkheden en platformen die misschien beter bij u passen. Alles hangt af van uw merk, uw bedrijf, uw producten en diensten. Vraag advies aan een professioneel!  Wat u investeert in social media, komt dubbel en dik terug. Waar wacht u nog op? Wij helpen u graag verder met social media en meer omzet.