blogpost, bright square

Wat uw logo zegt over u

Zowat alles eigenlijk. Alle gekheid op een stokje, maar het is wel zo. Uw logo, een beeldmerk of een woordmerk of soms een combinatie van deze twee, is belangrijk bij de opbouw van uw merkidentiteit. Het representeert uw bedrijf en het zegt over u en uw bedrijf wat u doet. Als u het ziet, dan moet uw product of dienst, kortom, uw activiteit, onmiddellijk ‘top of mind’ zijn. Dat is de kunst van een goed logo. Het maakt een merk tot een sterk merk: dat wilt u toch ook?

UW LOGO IS UW HUISSTIJL

Een logo, de kleuren en lettertypes zijn doorslaggevend in de realisatie van uw huisstijl, die past bij uw merkidentiteit en deze versterkt. Een consistent gebruik van het logo, de kleuren en de lettertypes creëert en onderhoudt uw merk, het is dus een belangrijk element in uw gevecht om bekendheid en meer klanten en meer omzet. Denk maar aan de keuze van de kleuren voor het logo, ongetwijfeld een fundamentele keuze die mee uw huisstijl en uw identiteit bepaalt. De kleuren die u kiest moeten beantwoorden aan uw bedrijfsidentiteit: zwart staat bijvoorbeeld voor autoriteit of traditie. Wilt u het meer speels? En klopt dat met de achterliggende ideeën? Gebruik dan oranje of geel. Zo heeft elke kleur wel zijn betekenis. Een onderlegde grafisch designer kan u daar perfect over adviseren, ook over de eventuele lettertypes of andere aspecten van de uitwerking van het logo.

UW  LOGO LATEN ONTWERPEN

Een logo laat u ontwerpen door professionals. Weet wat u wilt en waar u naartoe gaat met uw bedrijf. Hoe duidelijker uw visie, hoe straffer de grafische ontwerpers uw ideeën zullen omzetten in een passend beeldmerk of woordmerk. Het ontwerp en het advies, dat heeft zijn prijs. Maar wat u uitgeeft aan een professioneel ontworpen logo, betaalt zich dubbel en dik terug in meer bekendheid, meer omzet en meer klanten. Daar doet u het toch voor? Het is echt de moeite waard om werk te maken van een nieuw logo. Wie weet hoe ver uw bedrijf kan reiken en wie weet wat men over u zal zeggen … the sky is the limit …

Scroll naar boven