blogpost, bright square

Waarom SEO copywriting ontzettend belangrijk is

Zoekmachine-optimalisatie of ‘Search Engine Optimization’, of kortweg SEO, is een geheel van technieken om bovenaan de resultatenlijst van zoeksites zoals Google, Yahoo of Bing te eindigen. Het gaat om een gratis vermelding in de resultatenlijst omdat deze relevant is voor de zoektermen (key words) die iemand gebruikt in de content (key phrases). Dit is wat we gemeenzaam het organisch zoekresultaat noemen. Niet te verwarren met het betaalde zoekresultaat of zoekmachine-adverteren (SEA). Dankzij de SEO-technieken verhoogt de ranking van webpagina’s in zoekmachines. Zo worden ze zichtbaarder voor mogelijke prospecten en is de kans dat ze worden bezocht groter. Het uiteindelijke doel van SEO is om een hogere trafiek naar de website te genereren met, als het even kan, online verkoop tot gevolg.

SLEUTEL VOOR SUCCES

We weten, sinds de meest recente update van Hummingbird (de zoekmachine-software van Google, marktleider) wat belangrijk is om goede resultaten te bekomen in de organische zoekresultaten. In het geheel van de technieken wordt de context en de relevantie van uw content steeds belangrijker. Dit is de sleutel voor succes. Natuurlijk blijft dit gebaseerd op relevante zoekwoorden. Ook technische aanpassingen, sociale media en linken zijn absoluut van tel voor goede resultaten. Maar de zoekwoorden, ingebed in de digitale content, geven de resultaten. Het zijn die woorden die we elke dag gebruiken om producten en diensten te zoeken. Dat is belangrijk voor goede resultaten in de zoekresultaten van Google.

DE CONTENT DIENT TWEE MEESTERS

De zoekwoorden en andere ingrepen volstaan op zich echter niet voor goede zoekresultaten. Het moet gaan om high-quality content, erkend door de lezer en ook als dusdanig door Google als ‘authorative content’. Tja, twee meesters dienen is niet eenvoudig en het volstaat dus niet om wat knip- en plakwerk te doen met zoekwoorden. ‘Authorative content’ betekent dat de content de vragen van lezers moet beantwoorden en zich  onderscheidt  van de concurrentie door de keuze van woorden en de ideeën die naar voor gebracht worden. Google pikt dat op en beloont het betere geschrijf met hogere ranking en uiteindelijk meer verkoop. Waar wacht u nog op om een professional om advies te vragen? We helpen u graag verder.

Scroll naar boven