Posted on /by Bright Square/ in online marketing, webdesign

Traditionele en social media: voor- en nadelen

TRADITIONELE EN SOCIAL MEDIA: VOOR- EN NADELEN

We vertelden het al in vorige artikels, traditionele media of marketing is inside-out branding of marketing. Het vertrekt van de eigen vooronderstellingen, de doelstellingen, de visie achter de onderneming en het merk. Dat is niet noodzakelijk slecht, maar klanten en prospecten willen meer: een conversatie. En dan heb je social media nodig om snel, accuraat en heel precies antwoorden te geven op hun vragen en hen te engageren in een conversatie. Dat betekent zoveel meer dan alleen inside-out. In dit artikel gaan we dieper in op de voor- en nadelen van van de verschillende media.

TRADITIONELE MEDIA

Elk bedrijf of organisatie start vandaag zijn verhaal vanuit de eigen vooronderstellingen: unique selling proposition, merkbelofte enz. Met traditionele media brengen we dit verhaal in de markt: e-mailmarketing, spots op tv of advertenties in magazines. Deze werkwijze is belangrijk bij het creëren van awareness en uiteindelijk omzet. Het zorgt voor de nodige merkbekendheid en uw merk is ‘top of mind’ bij klanten en prospecten. Deze marketing heeft altijd zijn nut bewezen, maar de kostprijs is en blijft hoog en de resultaten meten kan niet altijd. Een nadeel is ook het gebrek aan interactie, in deze tijden van social media toch een absolute must.

SOCIAL MEDIA

Social media? Ja, social media maakt het verschil: het is goedkoop, interactief en het kan perfect gemeten worden. Toch niet te onderschatten voordelen. U kunt een directe conversatie aangaan met uw prospecten en inspelen op hun behoefte en hun vragen. Op deze manier versterkt u uw merk en u hebt veel mogelijkheden om van prospecten klanten te maken. Nadelen van deze media? Het vraagt veel tijd en inspanning. De conversatie op gang brengen en houden is een voortdurende en  non-stop activiteit. En u moet er ook rekening mee houden dat het media ‘vluchtig’ is. De volgende dag is een heel nieuw verhaal, wat gisteren ‘hot’ was op social media is in een mum van tijd verdrongen naar de achtergrond.

Traditionele of social media? Vraag een professional om advies. Neem contact op, wij helpen u graag verder met u vragen.