Adwords
Posted on /by Bright Square/ in online marketing

Google Adwords, doe het niet zelf!

GOOGLE ADWORDS, DOE HET NIET ZELF!

Betalen voor zoekresultaten? Zoekmachine-adverteren? Jawel, vele ondernemers starten met zoekmachine adverteren als ze de advertenties van hun concullega’s online zien verschijnen. Dat is natuurlijk begrijpelijk, maar zoekmachine-adverteren is niet zo eenvoudig en het is niet aan te raden voor beginners om dit op eigen kracht te doen. Een gewaarschuwd ondernemer is er twee waard?

BEZINT EER JE BEGINT

Hoe moeilijk is zoekmachine-adverteren? een goede vraag, een expert zal je vertellen dat er heel veel kan mislopen en dan is het geld gespendeerd aan deze vorm van betaald adverteren verloren moeite en energie. Werken met zoekmachine-adverteren doe je niet voor je alle ins en outs kent en je beschikt over heel wat kennis van digitale marketing voor gevorderden. Probleem is dat Google je doet geloven dat je het wel kan en dat je zo geld uitgeeft. Toch even bekijken wat er zoals kan mislopen:

Je advertentie wordt gevonden onder een zoekterm waarmee je je niet wil associëren. Bijvoorbeeld kredietkaartfraude en onder deze zoekterm vind je de ads van een bank voor een gratis Visa-kaart. Onbegrijpelijk, maar dit is een geval dat echt online staat. Wat denk je als je dit leest?

Je advertentie wordt gevonden in de verkeerde lokaties. Zo bijvoorbeeld een slecht opgezette AdWordcampagne waarbij een elektricien die werkzaam is in Antwerpen, kliks krijgt vanuit het hele land. Dit omdat men vergat een selectie van regio door te voeren bij maken van de ad. Jammer toch.

Je gebruikt de verkeerde zoekwoorden. Bijvoorbeeld je gebruikt gewicht als zoekterm voor een zaak van weegschalen. Dan kan je gevonden worden met je ad onder gewichtheffen, of eventueel bij gewichtsverlies. Als je een AdWordcampagne maakt, zorg dan voor correcte zoektermen. Dat helpt.

Je advertentie wordt gevonden onder een zoekterm als ‘slecht’. Controleer altijd de alternatieve zoekresultaten zoals bijvoorbeeld een ‘slechte schilder’. Je zal verbaasd zijn hoeveel schildersbedrijven betalen voor waardeloze kliks onder de zoekterm ‘slechte schilder’. Probeer het maar eens in het Engels ‘bad painters’.

Je leest het, soms moet je weten wat je wel kan en wat niet. Als je het zelf wilt doen, dan heb je een grote kans om veel geld en tijd te verliezen. Het is echt een goed idee om te werken met een professional. Waar wacht u nog op? Contacteer ons vandaag nog!