blogpost, bright square

Online en offline marketing combineren: een succesverhaal?

De digitalisering gaat razendsnel. Er is geen houden aan. Iedereen moet mee op de kar van digitaal denken en doen. Terecht ook, als u wilt mee zijn, dan is digitale versterking absoluut noodzakelijk. Daarvoor bieden reclamebureau’s oplossingen, om u up-to-speed te brengen met alle laatste trends en evoluties. Zorg ervoor dat u bijblijft, of uw bedrijf verdwijnt uit de markt. Maar wat dan met het offline gebeuren? Moeten we nu alles wat offline betekenis heeft in uw marketinginspanningen laten vallen? In dit artikel gaan we hier dieper op in. Wat brengt ons de combinatie van de twee? Of moeten we alleen inzetten op het online gebeuren?

EVEN VERDUIDELIJKEN

Wat is offline marketing? Alle marketing buiten het internet, bijvoorbeeld flyers, brochures, reclameborden of advertenties in de krant of in een magazineOnline marketing is het gebeuren op het internet. u kunt perfect uw doelgroep afbakenen met een e-mailcampagne of met een actie op social media. Uw website kan zo opgebouwd worden dat u de juiste profielen aantrekt en zo meer klanten krijgt. Het lijkt alsof online marketing alle voordelen heeft, toch kunt u met offline marketing het verschil maken. Zie het als de kers op de taart, en deze maakt het verschil.

DE KRACHT VAN DE COMBINATIE

Natuurlijk moet u kiezen voor online marketing, krachtige online presentatie en acties geven uw marketing een sterke boost. Dat is ongetwijfeld zo. Toch brengt offline marketing dat extra dat u soms nodig hebt. Zo kunt u een postkaart-actie opzetten met uw klanten. Cool Bleu bijvoorbeeld verzamelt klanten online, die ze dan perfect ontvangen in hun winkel. Ook daar gebruiken ze de website of webshop om de producten te tonen en te verkopen. Na de aankoop krijgen de klanten – na enkele weken – een postkaart van de persoon die hen bediende. De boodschap is duidelijk, u hebt bij ons gekocht, we danken u daarvoor en we hopen dat u geniet van aankoop x of y. Als u nog vragen hebt, kunt u terecht op volgend telefoonnummer, enz. Een schot in de roos. Alle marketing en verkoop is gedigitaliseerd, maar dan krijgt u een postkaart van de persoon die je bediende. Heel straf en de volgende keer koopt u opnieuw bij Cool Blue. Inspirerend, toch? En zo zijn er nog heel wat mogelijkheden om online en offline te combineren voor succesvolle marketing en verkoop.

Ook nood aan inspiratie? U wilt ook meer omzet? Vraag een professional om advies. Neem contact op, wij helpen u graag verder met uw marketing, online en offline. Tijd voor actie!

Scroll naar boven