brochure
Posted on /by Bright Square/ in copywriting, drukwerk, logo & huisstijl

Waarom een brochure nog steeds impact maakt

WAAROM EEN BROCHURE NOG STEEDS IMPACT MAAKT

De technologische evolutie staat niet stil, in alle sectoren dringt dit diep door in alle sectoren en veroorzaakt ontwrichting. We spreken ook wel van digitale disruptie. Wie niet mee is, is gezien. Wat dan te denken van een brochure en de titel van dit artikel: heeft het zin om een brochure te hebben? U denkt misschien, dat heeft geen zin meer. Iedereen doet zaken via het internet, waarom toch nog een papieren versie? Niets is minder waar. Een brochure maakt nog steeds indruk en dat leggen we je graag uit in dit artikel.

DE TERUG-NAAR-PAPIER-TREND

Vinyl en audiocassettes waren ooit afgeschreven, momenteel zijn ze opnieuw helemaal  in, we willen terug het authentieke geluid van vinyl. De vergelijking met brochures mankt, maar toch. Ook kranten zijn weer helemaal terug, iedereen wil weer een papieren krant. We zijn zo voortdurend online, dat we alles op papier opnieuw appreciëren en herwaarderen. Een duidelijk trend en u kunt daar uw voordeel mee doen. Mooi gedrukte brochures zijn  een ideale manier om uzelf en uw bedrijf voor te stellen. Uw klanten nemen iets tastbaar mee na een eerste gesprek, ze kunnen achteraf nog eens rustig door uw brochure bladeren. Het draagt ongetwijfeld bij tot conversie. Dat werkt, ook vandaag.

DE BLAAS-UW-PROSPECT-VAN-ZIJN-SOKKEN-TREND

In een vorig artikel bespraken we al uitgebreid de argumenten pro brochure: een brochure brengt uw prospecten naar uw website, offline en online zijn de beste maatjes, en drukwerk is tastbaar en geeft uw bedrijf of activiteit een professionele uitstraling. Als u overtuigd bent van het nut van een brochure, dan maakt u er beter ook goed werk van. Het is niet noodzakelijk om uw prospect van zijn sokken te blazen, maar toch, uw brochure moet uw bedrijf kort voorstellen en uitnodigen tot aankoop van uw product of uw dienst. Dat doet u dan toch beter goed, niet?

EEN BROCHURE MET IMPACT

Indruk maken, dat is wat telt als u een brochure laat opmaken. Hierbij enkele vuistregels voor een brochure die leidt naar conversie:

  • denk goed na over uw formaat, er zijn heel wat mogelijkheden;
  • laat uw ontwerp maken door een designer en uw tekst schrijven door een copywriter;
  • gebruik kwaliteitsfoto’s van een professionele fotograaf;
  • zorg ervoor dat uw brochure altijd in lijn is met de look en feel van uw bedrijf (logo, kleuren enz).

Zo, we hopen dat we u overtuigd hebben van het nut van een mooie brochure. U zult er uw voordeel mee doen. Trouwens, een goed ontwerp met straffe tekst is betaalbaar. Waar wacht u nog op om een professional om advies te vragen? We helpen u graag verder.