indruk maken
Posted on /by Bright Square/ in copywriting, drukwerk, logo & huisstijl, online marketing, webdesign

Hoe maak je een goede eerste indruk bij je prospect?

HOE MAAK JE EEN GOEDE EERSTE INDRUK BIJ JE PROSPECT?

Je hebt het ongetwijfeld al zelf ervaren: je hebt maar één kans om een eerste goede indruk te maken en dat bepaalt of je een commerciële relatie zal hebben of niet. Iedereen weet dat het zo is, maar hoe  doe je dat dan? Wij gaan er in dit artikel even dieper op in.

JE WEBSITE IS JE EERSTE INDRUK

Bingo! Je hebt een afspraak met je prospect, in de meeste gevallen gaat het eerste contact via je website, prospecten zoeken eerst online. Voor deze test ben je alvast geslaagd, je website was interessant genoeg om een afspraak te maken. Neemt niet weg dat je met een professional je scores en het aantal afspraken kunt verhogen. Dan heb je meer kansen om een goede indruk te maken en realiseer je meer omzet!

ELEVATOR PITCH

Een elevator pitch? Yes! Een communicatietechniek die je bedrijf of je idee krachtig neerzet bij prospecten zodat ze klant worden. Probeer het maar eens, vertel in één minuut wat je bedrijf precies doet, het is niet eenvoudig. Ook hier geldt dat een goede voorbereiding de sleutel is tot succes. Denk goed na over je pitch, je moet volgende zaken terugvinden in je tekst:

  • wie ben je?
  • wat verkoop je?
  • wat maakt het uniek?
  • voor wie is het bestemd?

Je kan inspiratie halen uit je bedrijfsverhaal, je ‘Unique Selling Proposition’ of je missie. Je schrijft je tekst en je oefent voor de spiegel. Je zal verbaasd zijn hoe vlot het gesprek zal verlopen. Vergeet ook niet te letten op je lichaamshouding en de hoogte van je stem tijdens het gesprek.

NAAMKAARTJE EN BROCHURE

Tijdens het gesprek kan je bijvoorbeeld de informatie op je website tonen aan je prospect, eventueel met je tablet, dat toont gemakkelijk. Naast online informatie, mag natuurlijk offline niet ontbreken. Als je prospect toekomt, dan geef je hem een hand en je geeft ook je naamkaartje. Zorg ervoor dat je een verzorgd naamkaartje hebt in lijn met je bedrijfskleuren, je logo, enz. Tijdens het gesprek kan je ook  gebruik maken van een mooie brochure, je toont de prospect waarover het gaat. Dan heeft hij iets tastbaar, dat maakt het verschil!

Je leest het, goed begonnen is half gewonnen en de voorbereiding is de sleutel tot succes. Hulp nodig? Waar wacht je nog op om advies te vragen. Wij helpen je graag verder.